חולצת בטן ותיק פאוצ׳: פריטים שעשו קאמבק מהניינטיז

אלו שנולדו בשנות ה-80, אימצו את הסטייל הזה כנערות, ואלו שנולדו מאוחר יותר, אולי מחשיבות את הסגנון של שנות הניינטיז כרטרו. אבל מה שבטוח - אי אפשר להתעלם מכך שפריטים רבים מהעשור הזה, מאוד נוכחים ונכונים ממש עכשיו
בריטני ספירס, בוורלי הילס 90210, אלאניס מוריסט, U2, קרנבריז, להקות בנים כמו בקסטריט בויז, ואפילו אצלנו בארץ - הסדרה הממכרת ״לא כולל שירות״ בכיכובו של סער פיין, וגם יעל בר זוהר ויהודה לוי, שהתחילו את דרכם ככוכבים בדיוק בזמן הזה. מי שנולדה בשנות ה-80, ודאי זוכרת היטב את הסטייל שאימצה כילדה וכנערה בניינטיז. כל אלו שנולדו מאוחר יותר, אולי מחשיבות את הסגנון של שנות התשעים כרטרו, אבל מה שבטוח, אי אפשר להתעלם מכך שכל האלמנטים מהעשור הזה מאוד חזקים, נוכחים ונכונים ממש עכשיו. אפילו פריטים שאיש לא העלה על דעתו שיעשו קאמבק - כמו תיקי הפאוצ׳, חזרו ובגדולֿ, וקיבלו איזו גרסה עדכנית ומעודנת יותר. הסטייל הניינטיזי מתאים במיוחד לשיק אורבני, ולסגנון הטרנדי של ה״סטריט וור״. יש בו משהו קצת אדג׳י, קצת נונשלנטי והרבה מהפריטים המאפיינים אותו, הם למעשה על-זמניים וגם מחמיאים לרוב הגזרות הנשיות.
הנה כמה פריטים שהיו ״אין״ בשנות התשעים, וגם עכשיו ממש כדאי להצטייד בהם:
חצאיות קצרות
חצאיות מיני הן מסוג הפריטים שחוזרים וצצים בכל כמה זמן - הן היו שם בסבנטיז, עם מגפיים לבנות גבוהות, והן היו שם באייטיז, עם בלייזר גדול מעל, והן כאן גם עכשיו. אם החלטתן ללכת על זה, חשוב לאזן את הלוק ולעדן אותו באמצעות טופ מאופק יותר כמו טי שירט או חולצה מכופתרת רחבה, ולהימנע מחלק עליון צמוד או חושפני מדי. בשילוב עם מגפוני עקב עדינות, יווצר מראה ערב עדכני, ואילו בשילוב עם מגפיים צ׳אנקיות גסות יותר, שמאוד נכונות העונה, וג׳קט ג׳ינס למשל, יתקבל מראה יותר קז׳ואל. 
ג'ינס ליווייס בגזרה ישרה
זוכרות את הליווייס 501? ובכן, הוא לא הלך לשום מקום. מדובר בג׳ינס שהוא קלאסיקה לכל דבר. גזרה גבוהה, אבל לא מדי, ישרה, אבל לא מדי, ומחמיאה לחלוטין, כמעט לכל גזרה אפשרית. אז הוא חזר, כבר לפני כמה שנים, והוא ירים לכן בכל הופעה - בין שמדובר בטי שירט לבנה, וסניקרס, בלוק הכי בייסיק ומדויק, ובין שמדובר בחולצת תחרה או סאטן, יחד עם נעלי עקב, ליציאה סוערת.
חולצת קרופ
חולצות בטן, או בשמה המוכר ״קרופ טופ״, כבר נוכחת בסביבה איזה שנתיים, ויש לכך סיבות טובות. קודם כל, בניגוד לתפיסה הקודמת, היום אין גיל לחולצת קרופ חושפת טבור. כל אחת שמרגישה נוח עם הפריט הזעיר, מוזמנת לעשות כאוות נפשה. בנוסף, הגזרות הגבוהות של המכנסיים, נכון לעכשיו, מאפשרות ללבוש קרופ טופ ועדיין לא להיחשף מדי. כלומר, הרווח שנשאר בין המכנסיים הגבוהים לבין הטופ, הוא קטן למדי. אם בא לכן על לוק ניינטיזי מובהק, שלבו חולצת בטן עם ג׳ינס גבוה, נעליים צבאיות ובלייזר שחור - וקיבלתן אאוטפיט שהוא גם ניינטיז, גם ״סטריט וור״ וגם סופר עדכני.
נעליים צבאיות שמוסיפות אדג׳ לכל לוק
 
במדינת צבא כמו ישראל, בעבר היה קצת קושי לאמץ פריטים כמו מעיל חאקי (שמי שזה לא מזכיר לה מעיל ב׳ של המקומבנים, שתקום) ונעליים צבאיות. אבל אז בניינטיז, פרצו לחיינו נעלי הדוקטור מרטינז הבריטיות המבוקשות, שהחלו את דרכן בכלל כנעליים אורטופדיות נוחות. הביקוש לנעליים הכבדות, במראה הצבאי המובהק, עלה בחדות בתקופה ההיא, והן שולבו בכל סוגי הלוקים - החל מחצאית מיני (בעיקר משובצת, סטייל בריטני), ועד הג׳ינס כמובן. עד היום, ואולי במיוחד היום, הנעליים הצבאיות הן פריט אטרקטיבי, נוח וכעת גם מאוד טרנדי, שאפשר לשלב בשלל גרסאות לבוש, ולקבל מראה ״סטריט״ מובהק, נונשלנטי ועדכני.
בלייזר קטיפה - מוסיף עומק ושיק אירופאי ללוק
בלייזר, ככלל, הוא פריט חובה בכל ארון, ללא קשר לסגנון שלכן. גם אם אתן ספורטיביות (ואז ניתן לשלב אותו עם סווטשירט קפוצ׳ון וטייץ למשל) וגם אם אתן יותר על הצד האלגנטי. עם זאת, בלייזר הקטיפה, שחזר אלינו מהניינטיז בכל הכוח, מתאים לסגנונות לבוש מצומצמים יותר. הוא קלאסי, אלגנטי, ויש בו שיקיות אירופאית מעודנת. על מנת ״לשבור״ את הנשיות המופרזת של הקטיפה, מומלץ לשלב אותו גם מכנסי ג׳ינס וטי שירט, ללוק בייסיקי יותר. עם זאת, אין מתאים ממנו להשלמת לוק ״פנסי״ של ערב, ואפשר לשלב אותו מעל שמלה בכל אורך, כל עוד הבד ממנו היא עשויה נייטרלי (לא משי, למשל), על מנת שלא יתחרה עם הטקסטורה והבוהק המיוחדים של הקטיפה. עוד שילוב עדכני ומחמיא, הוא לחבר את הבלייזר עם מכנסיים מחויטים וטופ קטן. נעלי עקב עדינות ואתן לגמרי שם.
מי היה מאמין שהוא יחזור? הפאוץ׳ בקאמבק מתמשך
 
״תודה על העניין ולכל מי ששואל, זה רק אני והפאוץ' והחום של ישראל״, נועה קירל אמרה, לא אנחנו… לפני כארבע שנים, החלו לבצבץ פה ושם תיקי הפאוץ׳ הידועים לשמצה מהניינטיז, וגרמו ללא מעט הרמת גבות. מפה לשם, הם חזרו ובגדול, ואפילו זכו לשיר שלם שהוקדש להם על ידי נועה קירל, שהפאוץ' כבר הפך להיות אחד מסימני הזיהוי שלה. אחד ההבדלים הבולטים שהסתמנו בין תקופת הניינטיז לבין עכשיו, מבחינת הפאוצ׳ים, הוא למעשה אופן הלבישה שלהם. אם בעבר היה נהוג לרכוס אותם מסביב למותניים, הרי שכיום הולכים איתם ב״הצלב״ כלומר באלכסון על הכתף. כמו כן, התיק-ארנק הזה זוכה לעיצובים מעודנים יותר בשנים האחרונות, שיותר מזכיר את תיקי היד הנשיים. באופן זה, ניתן לשלב את הפאוצ׳ים עם סגנונות מגוונים יותר של לבוש - מהספורטיבי והאורבני ועד האלגנטי יותר.