לאמץ את סגנון ה״סטריט וור״

חולצת טופ קטנה ובלייזר שחור אוברסייז - לאמץ את סגנון ה״סטריט וור״

לפי גרסא אחת, הסגנון הזה החל להתפתח יחד עם מוזיקת הפאנק בשנות ה-70. אחרים סוברים שהסטייל הזה צמח מאופנת ההיפ הופ הניו יורקית ותרבות הגלישה הקליפורנית, בשילוב עם אלמנטים מתחום הספורט, תרבות הסקייטרים ואופנת הרחוב היפנית. כך או כך, סגנון ה״סטריט וור״ פופולרי כיום יותר מתמיד 


סגנון ה״סטריט וור״, שתפס תאוצה אדירה בשנתיים האחרונות, הוא הרבה יותר מסגנון לבוש, אלא תרבות של ממש. דעה אחת, גורסת שהסגנון הזה החל להתפתח יחד עם מוזיקת הפאנק בשנות ה-70, כאשר להקות כמו Joy Division שלטו בסצנת המוזיקה. אחרים סוברים שהסטייל הזה צמח מאופנת ההיפ הופ בניו יורק ותרבות הגלישה הקליפורנית, בשילוב עם אלמנטים של בגדי ספורט, תרבות הסקייטרים ואופנת הרחוב היפנית. כך או כך, בסופו של דבר הגיע ה״סטריט וור״ גם לתחום האופנה העילית, כאשר הוא משפיע מאוד על עיצובים שהם לגמרי הוט קוטור, ונותן בה את אותותיו.

אז מה לובשים ב״סטריט״ וור?


ה״סטריט וור״ כולו משדר קוליות, נונשלנטיות ואגביות. מעין לוק כזה של ״סתם זרקתי על עצמי משהו״, ואבוי לכן אם ניכר יהיה שהושקע מאמץ בלוק. את מלתחת ה״סטריט וור״ בדרך כלל ירכיבו פריטי קז׳ואל ובייסיק כמו ג'ינסים רחבים, חולצות טריקו, חולצת טופ קטנה, כובעי מצחיה ונעלי ספורט צ׳אנקיות, נעליים בסגנון צבאי, וגם ג׳קטים אוברסייז ותיקים בלוק אדג׳י וגס, ובטח לא נשי וקוקטי.

המשפיעניות שעפות על הסטריט וור


ה-BFF שזה מכבר החליפו ברמת הפופולריות שלהן את הצמד פריס הילטון וניקול ריצ'י, הן כעת צמד הדוגמניות המצודדות קנדל ג'נר והיילי ביבר, ששולטות במדורי הרכילות בעולם, ונהנות מעשרות, שלא לומר מאות מיליוני עוקבים ועוקבות בסושיאל. לשתיים האלו, שיש הטוענים שמרוב שהן מסתובבות יחד הן כבר נראות כמו תאומות, יש השפעה מטורפת על הסטייל של העוקבות שלהן ויתרה מכך - על טרנדים עולמיים באופנה. ניחשתן נכון, הן גם חובבות ״סטריט וור״ מושבעות, ויש שיגידו שאולי הן אפילו לקחו את הסגנון הזה קצת רחוק מדי, ו״זורקות מעצמן״ גם כשצריך להשקיע קצת יותר… 


מותגי ה״סטריט וור״ המקומיים שכדאי להכיר

אל דאגה, חוץ מטיפים שיסייעו לכן לאמץ את הסגנון הזה בחן ובמינימום מאמץ (שכבר יגיעו), נספר כאן גם על שני מותגים מקומיים שמעצבים פריטים מושלמים שלגמרי עונים לקטגוריית ה״סטריט וור״, והם איכותיים, נקיים, מינימליסטיים והכי שיק שיש.

הראשון הוא המותג הצעיר MOI של המעצבת אילנה בוכלנדר, שמשלבת בין אלמנטים של אופנת הרחוב, יחד עם פיצ׳רים שהגיעו מסגנון הלבוש הספורטיבי. יותר סטריט וור מזה - אין. תמצאו שם עיצובים בקווים ישרים ונקיים, בדים באיכות גבוהה ובקיצור, פריטים שנועדו לחרוש עליהם בסטייל. בכישרון רב, בוכלנדר מצליחה להוציא תחת ידיה דגמים שהם על גבול היוניסקס, אבל עם טוויסט של גלאם שהופך אותם להיי פאשן, שיתאימו אפילו ליציאה נוצצת בערב. 


תמצאו אצלה מכנסיים רחבים, בסגנון שהוא ספק אלגנטי ומחויט, ספק נשפך ונונשלנטי. תוכלו מצוא שם דגמים דומים גם במכנסיים קצרים בגזרת ברמודה. גם טי שירטס אלמותיות מבדים איכותיים במיוחד, וחולצות מכופתרות גדולות וגסות, שיכולות לשמש גם כג׳קטים מושלמים. כל פלטת הצבעים מוגבלת מאוד, ומסתכמת בשחור, לבן, בז׳, פודרה ואפור.

מותג נוסף שלא כדאי לפספס, במקרה שאתן חובבות את סגנון הסטריט וור (וגם במקרה שלא), הוא KESH LIMITED, מותג סטריט צבעוני, מאחוריו עומדת  המעצבת קשת שפירו. בקולקציה המשותפת שעיצבה שפירו יחד עם רזילי, תוכלו למצוא בגדים רחבים ונשפכים, לעתים מכותנה איכותית ולעתים בבד סאטן מבריק, ולשם האיזון, גם טופים קטנים שיבואו בול מתחת. שפירו מספרת כי היא מושפעת מאוד מסגנון ההיפ הופ, ממשחקי מחשב וספורט אקסטרים, וחשוב לה שכל העיצובים שלה יציעו נוחות מקסימלית, ואפשרות ללבישה כפריטי יוניסקס. 

כמה פריטים שחייבים להיכלל במלתחת הסטריט וור

ג׳ינס רחב

אין פריט לבוש שמשדר נונשלנטיות יותר מג׳ינס. במיוחד כשמדובר בג׳ינס רחב, בגזרת ווייד לג, שכל כך טרנדים כרגע, או בגזרת בויפרינד, שגם תעבוד מצוין עם הסטייל הזה. העניין עם בגדים אוברסייז, וחשוב לזכור את הקטע הזה, שצריך לאזן אותם עם פריטים משלימים בגזרה צמודה וקטנה יותר. לדוגמא, אם הלכתן על ג׳ינס רחב, צוותו לו חולצה צמודה (למתקדמות, זו יכולה להיות חולצת בטן), או אפילו טופ קטן. זו יכולה להיות גם חזיית ספורט שעברה הסבה ללבוש קז׳ואל. זה יהיה הסוד הקטן שלנו… 



בלייזר אוברסייז

עוד פריט שהוא מאסט האב במלתחת הסטריט וור, הוא כמובן הבלייזר הגדול והרחב. בלייזר שחור אוברסייז סוגר לכן את הלוק באופן מדויק, במיוחד כשהוא מגיע עם הטופ והג׳ינס הרחב מהסעיף הקודם. תוסיפו לחגיגה הזו כובע מצחיה ונעליים צ׳אנקיות - וצאו לדרך.

נעליים במראה גס


כבר ציינו שהלוקים בסגנון ה״סטריט וור״ הם הכל חוץ מנשיים, עדינים וקוקטיים, ולכן גם הנעליים צריכות לדבר באותה השפה. אלו יכולות להיות נעלי סניקרס במראה צ׳אנקי , ואלו יכולות להיות ד״ר מרטינס או נעליים אחרות במראה צבאי, אבל בבקשה - בלי עקבי סטילטו במקרה הזה. 


האקססוריז שישלימו את הסטייל


כאמור, כאשר רוצים לייצר הופעה קוהרנטית ואפילו ״טוטאל לוק״ מסוים, חשוב שכל הפריטים המרכיבים את הלוק יתכתבו עם אותו הסגנון. כך גם האקססוריז - תכשיטים, כובעים ותיקים, צריכים להיות מותאמים לסגנון המדובר. במקרה של סטריט וור, התכשיטים שיתאימו כאן הם כאלו במראה גס יותר, ואולי אפילו קצת ״ערסי״, כמו למשל שרשרת חוליות זהב במראה גורמט, עגילי חישוקים עבים, במראה גס, כובעי מצחיה ספורטיביים ותיקים המשלבים שרשרת חוליות, או לחילופין, תיקים במראה ספורטיבי יותר כמו פאוצ׳ים וכדומה.