בלייזר שחור, אוברול לבן או שמלת גלביה: הצעות לאאוטפיט לחופשה

כשאנחנו טסות לחופשה רחוק מהבית, מצד אחד אנחנו רוצות שכל פריט שאנחנו אוהבות יהיה זמין עבורנו גם שם. מהצד השני, המקום במזוודה מוגבל. חופשה אורבנית או בטן-גב - אילו פריטים חובה לארוז?


ממש כמו איזה בולמוס של מישהו שחזר מ״הישרדות״ והתחיל לאכול ולא יכול להפסיק, ככה גם אנחנו מאז שנפתחו השמיים. ההגבלות והנחיות הקורונה עברו ריכוך רציני, ובקיצור - חופשות בחו״ל בטירוף שלנו. אחרי חורף אכזרי למדי שעבר עלינו כאן, מגיע האביב, ואיתו, יד ביד, גם חופשת הפסח. לא מעט מנצלים את ההזדמנות כדי לטוס לנופש באירופה, בארה״ב ובעוד יעדים מעניינים, שירעננו לנו קצת את שגרת היומיום. דיברנו קודם על בולמוס, אז נוסיף גם שלא מעט ישראלים קפצו על ההזדמנות לשריין להם כבר כרטיסי טיסה לחופשות הקיץ, שיסייעו להן לברוח מהחום ומהעומס הכבדים שישררו כאן בחודשים יולי-אוגוסט. אז אחרי שהזמנתן כרטיסים והכל מוכן, אנחנו כאן בשביל לדבר על מה שתלבשו בחופשה. 


מלתחת קפסולה במזוודה: לארוז בצורה חכמהֿֿ

כשאנחנו טסות לחופשה רחוק מהבית, מצד אחד אנחנו רוצות שכל פריט שאנחנו אוהבות, יהיה זמין עבורנו גם שם. מהצד השני, המקום במזוודה מוגבל, ולא נשכח את עניין האובר-ווייט המאיים, וכמובן את השופינג שתעשו בחו״ל. אם בחרתן בכרטיס טיסה ״לואו קוסט״, לפעמים תצטרכו להסתפק בטרולי בלבד. אבל אל דאגה, המגבלה הזאת יכולה דווקא לסייע לכן לדייק את הפריטים שאתן אורזות, ולהכניס למזוודה רק את מה שבאמת צריך. העיקרון המנחה הוא לארוז מעין מלתחת קפסולה במזוודה, כלומר להכניס פנימה בעיקר פריטי בייסיק שניתן לשלב ביניהם וכך לבנות כמה לוקים שונים. את הטוויסט אפשר להביא דווקא באמצעות אקססוריז כמו תכשיטים, מטפחות, חגורות וקישוטים לשיער, שהנפח והמשקל שלהם קטנים, הם לא תופסים כמעט מקום במזוודה, ומהצד השני - יכולים לחולל מהפך של ממש במראה הסופי.

עוד נקודה: מצד אחד - בחו״ל יש לנו הזדמנות להתלבש כמו שבאמת מתחשק לנו, וזה נפלא. גם פריטים שבארץ מרגישים לנו טו-מאץ׳, שהם מהודרים מדי בשביל הרחוב הישראלי, יתקבלו בניכר באופן טבעי יותר. מהצד השני, ובמיוחד אם המקום במזוודה מוגבל, מומלץ ללכת על בטוח, ולקחת איתנו את הפריטים המחמיאים והנוחים, שאנחנו יודעות בוודאות שיגרמו לנו להרגיש טוב. איזון הוא שם המשחק. 


חופשה אורבנית: סטריט וור במיטבו

במקרה שאתן טסות באביב לחופשה אורבנית בעיר אירופאית כמו לונדון, פריז, רומא או ברצלונה, כדאי להצטייד בפריטים איתם ניתן להרכיב לוקים בסגנון סטריט-וור, שהוא גם מאוד טרנדי כרגע, וגם נוח ופרקטי. חשוב לזכור שברוב מדינות אירופה עדיין קריר יחסית בתקופה זו, ולהצטייד גם במעיל ובבלייזר שחור, שיתאימו גם ללוקים של היום וגם לאלו של הערב. במקרה של חופשה כזו, מומלץ לארוז מספר מצומצם של מכנסיים נייטרליים כמו ג׳ינס בגזרה עדכנית כמו ״ווייד לג״ או גזרה ישרה. כדאי להצטייד גם בזוג אחד של מכנסיים שחורים, איתם ניתן להרכיב לוק גם לערב, לדוגמא בשילוב עם חולצת סאטן מכופתרת או טופ מבד מבריק אחר, וגם לבוקר - בשילוב עם טי שירט לבנה וסניקרס. עם כמה שזה מפתה, אם אתן נוסעות לפחות משבוע, הימנעו מאריזה של פריטים דומים מדי, כמו ג׳ינס כחול ואותו ג׳ינס בגוון בהיר יותר.

בתחום ההנעלה - בחופשות אורבניות נהוג להסתובב המון המון, עד שליטרלי נופלים מהרגליים. לכן, חשוב מאוד להצטייד בזוג סניקרס נוחות, בגזרה ובצבע נייטרליים, שיתאימו עם כל מערכת לבוש, וספציפית עם אלו שבחרתן לקחת איתכן. לערב - מומלץ לארוז זוג אחד של נעלי עקב שחורות קלאסיות, בהתאם לעונה ולמזג האוויר במקום.

בחופשה מסוג זה, כל הסימנים מצביעים על כך שתעשו לא מעט שופינג, לכן כדאי לקחת איתכן מראש תיק שק גדול, שיכול להכיל כמה שיותר פריטים, ולשחרר את ידיכן במהלך השיטוט ברחובות. פריט נוסף שיכול לתת את ה״אדג׳״ המתבש ללוק ולא תופס מקום, הוא כובע מצחיה בשחור או אפור.

מה לארוז לחופשת ״ריזורט״ של שמש וים


בחופשה קייצית מהסוג של בטן-גב ליד הים או הבריכה, הכל הרבה יותר קליל, במלוא מובן המילה. פריטי הלבוש הקייציים הם קלי משקל, ולכן אפשר להעמיס קצת יותר מהם, אבל עם זאת, לא לשכוח שבסופו של דבר תסתובבו בעיקר עם בגד ים רוב הזמן, וחלק מהפריטים שארזתן בכלל לא יראו אור יום בחופשה. 


בחופשה מהסוג הזה, שמלת גלביה היא מאסט. ישנן שלל גרסאות של השמלה האוברסייז הכיפית הזו, ולכן כדאי לבחור דגם אחד שיתאים להסתובב איתו במשך היום, ואולי דגם אחד חגיגי יותר, אולי אפילו בשחור, איתו תוכלו לצאת בערב.

חופשות ליד הים והבריכה, עושות חשק ללבוש צבעים בהירים. זה כנראה השילוב של שיזוף עמוק ומצב רוח של חופש ואושר. לכן, פריטים כמו אוברול לבן, חולצה לבנה גדולה ומתנפנפת, וכמובן שמלה לבנה עם כתפיות או עם שרוולים באורך ¾, יבואו לכן בול. באופן כללי, פריטים בסגנון בוהו-שיק, יתאימו במיוחד לחופשות על החוף.

גם בחופשה מסוג זה, אל תזניחו את תחום האקססוריז, שגם הם יבלטו בחן על גבי העור השזוף שלכן. כמה צמידים על פרק כף היד, עגילי חישוק מזהב, ושלל שרשראות, במיוחד כאלו עם אלמנטים של ים, כמו פנינים או צדפים, ישתלבו טוב עם פריטי הלבוש שציינו קודם, וגם עם הוייב השמח והמשוחרר של המקום. מבחינת נעליים, ככל הנראה לא יהיה לכן יותר מדי צורך בהן, אבל כן כדאי להצטייד בכפכפים נוחים ועמידים בפני מים, ובזוג נוסף מעט אלגנטי יותר עבור הערב, אבל אולי כדאי לוותר על עקבים במקרה זה. אווירת שחרור, כבר אמרנו?