טי שירט לבנה איכותית אחת במקום 5 באיכות ירודה: מעבר לאופנה בת קיימא

מותגי אופנה בת קיימא, מייצרים פריטי לבוש באופן שמתחשב ביותר באנושות ובסביבה ומצמצמים את ההשפעה הסביבתית של הייצור, בכל דרך אפשרית. כיצד אנחנו, הצרכניות, יכולות להצטרף למגמה?


שינויי אקלים, זיהום פלסטיק, כריתת יערות, מחסור במים, צמצום המגוון הביולוגי, ועוד ועוד - העולם מלא כיום בבעיות אקולוגיות, ועם כמה שקשה להודות בכך, לתעשיית האופנה יש חלק ממש לא קטן בכך… החדשות הטובות הן שבהחלט יש לנו, הצרכניות, מה לעשות בנידון. לא מדובר רק בצמצום הצריכה הכללית שלנו של פריטי אופנה, והסתפקות במספר מצומצם של ג׳ינסים במקום עשרות, למשל, אלא גם על בחירות מחושבות ומדויקות יותר של היצרנים מהם אנחנו רוכשות בגדים.

מהי אופנה בת קיימא?


מותגי אופנה בת קיימא, מייצרים פריטי לבוש באופן שמתחשב ביותר באנושות ובסביבה, ומצמצמים את ההשפעה הסביבתית של הייצור, בכל דרך אפשרית. המטרה הסופית היא לבסס מערכת שתעבוד מבלי להותיר אחריה השלכות שליליות.

איך הם עושים את זה? הצעד הראשון במעבר לייצור של אופנה בת קיימא, הוא מציאת הדרך לחסוך במשאבים טבעיים, והעדפת חומרים ממוחזרים שישמשו לצורך ייצור הפריטים. לא כיף לחשוב על זה, אבל הפריטים שאנחנו לובשות מצריכים שמן לייצור סיבים סינתטיים, דשנים לגידול כותנה ורשימה אינסופית של כימיקלים הדרושים לצביעה ולגימור של הבדים. כל אלו מייצרים גם כמויות אדירות של פסולת רעילה. לעומת זאת, סיבים ממוחזרים, למשל, הוכחו כאופציה שהרבה יותר מתחשבת בסביבה, מכיוון שהם מפחיתים את העומס על משאבים בתוליים וגם מסייעים להתמודד עם הבעיה ההולכת ומחמירה של ניהול פסולת.

בנוסף, תעשיית האופנה העולמית פולטת כמות נכבדת של גזי חממה, ובכך תורמת באופן מסיבי ופעיל להתחממות הגלובלית. אחת הסיבות לכך היא שהרוב המכריע של הבגדים האהובים עלינו, מבוססים על נפט ועשויים מדלקים מאובנים, כולל פוליאסטר, אקריליק וניילון. חומרים אלו דורשים משמעותית יותר אנרגיה בשלב הייצור מאשר סיבים טבעיים או ממוחזרים.


לעומת זאת, מותגי אופנה בת קיימא,  מרבים בשימוש בחומרים מבדים טבעיים או ממוחזרים, הדורשים משמעותית פחות כימיקלים, פחות מים, פחות אנרגיה ואינם מצריכים דשנים או חומרי הדברה לצורך הגידול. בדים אורגניים כגון פשתן, קנבס, וכותנה אורגנית, הם אפילו מתכלים. 


כמו כן, אופנה בת קיימא בדרך כלל תומכת בתנאי עבודה הוגנים ובטוחים יותר. תתפלאו, אבל עבדות מודרנית עדיין קיימת במקומות מסוימים בעולם, ובמיוחד במזרח הרחוק, ואנחנו בהחלט לא רוצות לתת לזה יד. 


מותג אופנה בת קיימא מקומי

אם השתכנעתן ואתן נחושות לעבור לאופנה בת קיימא, כדאי להכיר את המותג הישראלי KESH LIMITED שהוקם ע״י קשת שפירו, וכעת משיק את הקולקציה הראשונה שהיא שיתוף פעולה עם רזילי. מדובר בקולקציית  סטריט וור, ספורטיבית וקולית, כאשר העיצובים מושפעים מתחום ההיפ הופ ומספורט אקסטרים , והפריטים מתאפיינים בנוחות, איכות והכי חשוב - פרקטיות.

באמצעות רכישה של מספר פריטי בייסיק מתוצרת מותגים כאלה, כמו למשל טי שירט לבנה איכותית שתלווה אתכן שנים, ניתן להרכיב מלתחת קפסולה שימושית ושיקית, שתשרת אתכן נאמנה, תקל על החיים שלכן (ובטווח הארוך גם על הארנק שלכן), וכמובן תעשה טוב לעולם. 


להרכיב מלתחת קפסולה מדויקת

אז כאמור, המגמה היא לעבור לגישה של איכות על פני כמות, כדי להיות צרכניות חכמות וטובות יותר, גם כלפי העולם וגם כלפי עצמנו. זה ממש לא סותר זה את זה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לבחור בפריטים שימושיים ואיכותיים במיוחד, ואם אפשר, כאלו שהייצור שלהם לא פוגע בסביבה, או לכל הפחות מצמצם את הפגיעה. אילו פריטים הם מאסט בארון?


ג׳ינס כחול בגזרה סולידית ומחמיאה


יש פריטים שאף פעם לא נס ליחם, ותמיד יישלפו בשמחה מהארון, בכל מצב ועבור כל צורך. ג׳ינס כחול הוא דפנטלי אחד המובילים בז׳אנר הזה. כל אחת צריכה שיהיה לה במלתחה זוג אחד של ג׳ינס קלאסי, בגזרה על-זמנית, כמו למשל גזרה ישרה, שמחמיאה כמעט לכל מבנה גוף, ותמיד רלוונטית מבחינה אופנתית. כמובן, אפשר להצטייד גם בזוג או שניים בגזרה טרנדית יותר, אך גם את אלו כדאי לבחור בקפידה - הן מבחינת הגזרה (שאלו את עצמכן - האם הג׳ינס הזה באמת מחמיא לכן), והן מבחינת האיכות. ג׳ינס שאינו איכותי, לא ״יחזיק״ את הגוף באופן הרצוי לאורך זמן, שכן, הסיבים והתפירה עלולים להתרופף לאחר כמה כביסות.

טי שירט לבנה איכותית

טי שירט לבנה היא קלאסיקה של כל הזמנים. במיוחד אם תצרפו אותה לג׳ינס מהסעיף הקודם. בכל עת בה אתן עומדות מול הארון חסרות אונים - ג׳ינס וטי שירט הם התשובה. מאחר ומדובר בפריט שנהוג לחרוש עליו, או במילים אחרות - כזה שיעבור הרבה מאוד כביסות, כאן חשוב מאוד לבחור טי שירט איכותית במיוחד, בעדיפות גבוהה למאה אחוז כותנה. לא מעט מותגים מציעים לאחרונה טי שירט מכותנה ממוחזרת, וזו הבחירה הטובה ביותר.

מכנסיים שחורים בגזרה קלאסית

נכון שבישראל אפשר להגיע עם ג׳ינס כמעט לכל אירוע - החל מיום עבודה במשרד ועד ליציאה נוצצת, אבל בכל זאת, למקרים בהם אתן רוצות להיות קצת יותר ״לבושות״, חשוב שיהיה בארון גם זוג מכנסיים שחורים טובים, יפים ומחמיאים. גם כאן, כדאי ללכת על גזרה קלאסית, שתוכל להשתלב עם כל טרנד ולא תהיה תלויה במגמות המתחלפות באופנה. מכנסיים שחורים יפים אפשר לשלב עם טי שירט, ללוק קז׳ואל ובייסיק, ואפשר לשלב עם חולצה מהודרת יותר, או טופ קטן ובלייזר, ללוק ערב.

לסיכום, העיקרון הוא להעדיף פחות וטוב, מאשר הרבה ולא איכותי. במיוחד כשמדובר על פריטי בייסיק - אל תתפשרו על האיכות. גם אם ההוצאה הראשונית היא מעט גבוהה יותר, בטווח הארוך מדובר בחיסכון.