כשהולילנד סיביליאנס פגשו את משכית: קולקציה נדירה באתר רזילי


שני מותגים מקומיים שיש להם הרבה במשותף, אך גם שפה ייחודית מובהקת שונה, חברו ליצירת קולקציה יוצאת דופן, במהדורה מוגבלת. הפריטים בקולקציה משלבים בין ישן לחדש, בין נשי ורומנטי לסטריט סטייל, ובין הכפרי לאורבני

כשאופנה ישראלית שורשית ועל זמנית, פוגשת אופנה ישראלית אורבנית מודרנית ובועטת, קורים דברים נפלאים. לא היתה דרך להתכונן לשיתוף הפעולה הבא: בית האופנה האייקוני משכית, ומותג הקאלט הולילנד סיביליאנס, חברו יחד לעיצוב קולקציה משותפת, המשלבת בין נוסטלגי למודרני, בין כפרי לעירוני, בין בוהו שיק לסטריט וור, ובין טוב מאוד להיסטרי. כמעט מיותר לציין, שמדובר במהדורה מוגבלת.

מי אתם HOLYLAND CIVILIANS?


שמו של המותג הולילנד סיבילאנס כבר יצא למרחוק, כלומר ליטרלי, הפריטים היוצאים תחת ידיהם של זוג המעצבים ענת משולם ודור חן, גורפים אהדה רבה גם מחוץ לגבולות ישראל. מותג היוניסקס הייחודי ידוע בפריטי הסטריט שלהם, שכמעט תמיד מכילים סממנים מובהקים של ארץ הקודש, לרבות אייקונים צבאיים ובגדי עבודה ״של פעם״, לצד סמלים השייכים לשלוש הדתות.

זוג המעצבים, שהם בני זוג הלכה למעשה, שואב השראה מכל הדתות והתרבויות השונות המתקיימות בישראל, זו לצד זו, ומונע מהאנרגיה העתיקה של המדינה הזו, על שלל תושביה. למעשה, הם מתרגמים את ההיסטוריה, הסיפורים והמורשת, לתוך יצירת הבגדים.

על אף העומק המשמעותי של הסמלים וההשראה, הבגדים היוצאים תחת ידיהם של משולם וחן, הם אופנתיים וטרנדים, ובעיקר לבישים ושימושיים. עוד עניין שהפריטים של המותג מזוהים איתו, הוא איכות חסרת פשרות - הבדים, התפירה, ההדפסות, הכל נעשה בסטנדרטים הגבוהים ביותר. דבר שהתוצאה שלו היא פריטים עמידים במיוחד, שממשיכים להיראות טוב גם לאחר שימוש תדיר. 


הבגדים של הולילנד סיבליאנס מיוצרים מבדים רכים במיוחד, ומעוצבים בגזרות משחוררות אך מחמיאות, כאלו שגורמות לנו להיראות בלתי מתאמצות ונינוחות, ובקיצור - קלאסיקות של פריטי חרישה.  

 

איפה זה פוגש את משכית?


בית האופנה החלוץ של ישראל, הוקם על ידי רות דיין המיתולוגית בשנת 1954. ארבעים שנה לאחר הקמתו, הוא נסגר, והושק מחדש בשנת 2014, על ידי המעצבת שרון טל. המותג המחודש M BY MASKIT מציע גרסאות חדשות ומודרניות יותר של שמלות הערב היוקרתיות, ומוסיף לאלו גם אופציות קז׳ואל של חולצות, ג׳ינסים וג׳קטים.

בדומה להולילנד סיביליאנס, גם יצירתה של משכית מבוססת על המורשת המקומית ומחוברת היטב לשורשים. אם כך, החיבור בין שני המותגים היה כמעט מתבקש, אך השוני שביניהם - הנשי והרומנטי אל מול ה״סטריט״ והקז׳ואל, הולידו קולקציה יוצאת דופן המקשרת בין העולמות השונים. פריטים המשלבים בין אלמנטים גרפיים של משכית וגזרות אוברסייז של  הולילנד סיביליאנס, בשילוב פרינטים, רקמות ועבודת יד, שאפיינו את סגנון הלבוש החגיגי של החלוצים שהקימו את המדינה.


אילו פריטים מעניינים ומיוחדים תמצאו באתר, במסגרת שיתוף הפעולה?

הכי טרנדי: מעיל בומבר קווילט


שני טרנדים שהתרכזו בפריט אחד, שלא נגזים אם נאמר שהוא מאסט בארון החורף שלכן, וגם של בני הזוג שלכן. ואיזה יופי שבקולקציה הזו של הולילנד ומשכית, יש מעיל בומבר שיכול להתאים לשניכם, אה? יוניסקס כבר אמרנו? אז מעיל הבומבר הצבאי שתמצאו באתר תחת הקולקציה המשותפת הנהדרת הזו, משלב בתוכו טרנד נוסף שממשיך איתנו מהחורף שעבר, והוא טרנד הקווילט - הטלאים השמנמנים הנתפרים במעילים. למה עוד המעיל הזה מושלם לחורף הישראלי? כי הוא קליל, הוא קצר באורך, כך שיחמיא גם למאותגרות הגובה שבינינו, והוא מחמם בדיוק במידה שאנחנו זקוקות לה בעונה המקומית. כמובן שהמעצבים הנוגעים בדבר, לא ישאירו אותנו ככה בלי קצת דיטיילס שייחדו את הפיס שלהם מהאחרים שתמצאו ברשתות, וכאן זה בא לידי ביטוי ברכיסה בצבע כתום בחזית המעיל, אייקון מובהק של הולילנד, וגם בכיתוב מאחור שמרפרר לשנת הקמתה של השותפה למסע הנוכחי - משכית, שנת 1954, לצד הכיתוב "village crafts" שהתנוסס על חלון החנות הראשונה של משכית בתל אביב בזמנו.

הכי לחרוש עליו: ג'קט Sharqi בהדפס חום


מכירות את זה שכל מה שבא לכן ללבוש זה ג׳ינס וטי שירט ושיעזבו אתכן בשקט? קורה לטובות ביותר. אז אם אתן מהסוג הזה, שלא אוהב להתאמץ אבל בכל זאת רוצה סטייל ייחודי ומקורי, כל שצריך זה להחזיק בארון איזה ג׳קט בעיצוב יוצא דופן, שאפשר ״לזרוק״ על כל אאוטפיט קז׳ואל שנבחר בבוקר, והוא כבר יעשה את העבודה. כזה הוא בדיוק ג'קט SHARQI, הקליל והכיפי, שניחן בדוגמא ובהדפס שמצד אחד הוא בצבע ניטרלי, חום, אך יש בו עניין ותוספות כמו פסים בירוק, אדום וכחול, והדפס לוגו של משכית בסגנון מונוגרם, המתפרש על כל הבגד. כבר ציינו שגם את הג׳קט הזה תוכלו לחלוק עם בן הזוג? מיידית הופך את ההוצאה למוצדקת ולנטולת רגשות אשם, לא?

הכי נוסטלגית: שמלת Element Kaftan בצבע שחור


כבר ציינו שהן משכית והן הולילנד סיביליאנס, עוסקים הרבה במורשת ובנוסטלגיה, ובפריטים רבים של השניים, תמצאו סממנים וקריצה לשנים הראשונות של הקמת המדינה. שמלת כפתן השחורה, היא השילוב האידיאלי בין הנוסטלגי לעכשווי, וחובבות הבוהו שיק שביניכן צפויות להתאהב בה על המקום. מדובר בשמלת כפתן שחורה באורך מקסי, בגזרה המתרחבת כלפי מטה ועם שרוולים ארוכים, שהופכים אותה למתאימה ללבוש גם בחורף, במיוחד אם תנעלו איתה מגפי עור, ואפילו מגפי בוקרים טרנדיים יתאימו כאן. השמלה מצוידת במחשוף וי צר ותוספת של קשירה דקורטיבית במפתח הצוואר. הרקמה הבדואית היפה שמעטרת את השמלה, נעשתה בעבודת יד, והיא אחד הסימנים המזהים של של בית האופנה משכית בתחילת דרכו. השפה הגרפית של הרקמות דווקא אופיינית לשותפים -  הולילנד סיביליאנס, והשילוב בין השניים יוצר שמלה מיוחדת במינה, למבינות עניין בלבד.