מהם הטרנדים בשמלות לאירועים ומהן הקלאסיקות הנצחיות שתמיד יעבדו?

כאן בארץ, לא תמיד מרגיש לנו בנוח להתלבש ולהתגנדר כמו שבאמת היינו רוצות, וקצת חבל. אבל אז מגיעה עונת האירועים, ובמיוחד חתונות הקיץ הזוהרות - וזה הזמן שלנו לזרוח. אילו מגמות נראה העונה בתחום שמלות הערב?


לא קל להיות פאשניסטה או פשוט חובבת אופנה ופיסים מיוחדים בישראל. רק כשאנחנו מבלות בחופשה בחו״ל, אנחנו נותנות דרור לכל הפנטזיות הסטייליסטיות שלנו ו״דופקות הופעה״ אפילו סתם כשיורדות רגע לרכוש קפה בסניף הסטארבאקס שמתחת למלון. כן, אז מה אם הקפה גרוע, יש לזה קטע נו… כאן בארץ, לא תמיד מרגיש לנו בנוח להתלבש ולהתגנדר כמו שבאמת היינו רוצות, וקצת חבל. אחרי הכל, או אולי בעצם לפני הכל - אופנה היא דרך מהממת לביטוי עצמי, וקצת מבאס שכאן צריך קצת לרסן את התשוקות הפאשניסטיות שלנו. אבל אז מגיעה עונת האירועים, ובמיוחד חתונות הקיץ הזוהרות - זה הזמן שלנו לזרוח. באירועים מסוג זה, מקובל ואף רצוי ללכת עד הסוף. שמלות לאירועים הן בדרך כלל מפוארות, עשויות מבדים מיוחדים, מבריקים, שקפקפים, נוצצים או פשוט עבים ו״מחזיקים״. הגזרות לא פעם הן גזרות מקסי, עם הרבה דרמה, מהסוג שלא בטוח שנרשה לעצמנו ללבוש סתם כך ליום עבודה או סיבוב בעיר. בקיצור, תודה לאל על עונת האירועים, ואיזה כיף שבארץ יש לא מעט שמחות מסוגים שונים בכל קיץ, בהן נוכל להיות מי שאנחנו באמת - מגונדרות ומפוארות. זה סוג של פורים רק בהפוך… 


טיפים לבחירת שמלה לאירוע


להתעדכן בטרנדים אבל לעולם לא לפסול קלאסיקה


כמו בכל תחום באופנה, גם בשמלות הערב צצים טרנדים חדשים בכל עונה. מצד אחד, מומלץ להכיר את המגמות השולטות לקראת האירוע הקרוב אליו אתן מוזמנות, ואף לבחון מקרוב - האם אתן מתחברות אליו, האם הוא מתאים לסגנון שבדרך כלל מדבר אליכן, והכי חשוב - האם הסגנון, הגזרה, הבד או הצבע הזה יחמיאו לכן באופן אישי. אם השמלה לא תענה על כל הדרישות האלו, אתן עלולות להיות קורבן אופנה, במקרה הרע, ובמקרה הקצת יותר טוב, פשוט לא להרגיש בנוח עם מה שתלבשו. אם החלטתן בכל זאת ללכת על דגם טרנדי, מומלץ לחפש שמלות ערב במבצע ולא להשקיע את כל הונכן בטרנד חולף. איפה כן כדאי להשקיע? נכון, בקלאסיקה. שמלת ערב שעוד תוכל לשמש אתכן גם בקיץ הבא ובזה שאחריו, תצדיק השקעה בפריט איכותי, עם תפירה טובה ובדים עמידים. באותו עניין, תוכלו להוסיף טאצ׳ טרנדי לכל שמלת ערב ניטרלית וקלאסית (למשל שמלת מקסי שחורה), באמצעות אקססוריז כמו עגילים, שרשרות, תיק יד, נעליים ואפילו תסרוקת ואיפור עדכניים. 


לבחור בבד וגזרה שבאמת אפשר לנוע בתוכם


בעבר היתה סברה שבשביל יופי צריך לסבול, אבל תודה לאל, הימים האלו חלפו. כיום גורסים כי ההיפך הוא הנכון, זוכרות את הפרסומת ההיא ״את הכי יפה כשנוח לך״? אז כזה. אירועי ערב כגון חתונות הם בדרך כלל אירועים מתמשכים וארוכים, וכמעט תמיד הם כוללים גם סשיין ריקודים לוהט על הרחבה. חשוב מאוד שבכל אלו - יהיה לכן נוח. אם כל הערב תנסו למשוך את השמלה מטה, ואת חזיית הסטרפלס מעלה, לא יהיה לכן כיף, וממש יראו את זה. אין סיבה. כיום ניתן למצוא שמלות ערב מעצבים שהן איכותיות, נוחות ונעימות על הגוף. אתן תיראו איתן מיליון דולר וגם תרגישו ככה.

ללכת עם הלב 


בהמשך לטיפ מלמעלה של לא ליפול קורבן לטרנדים שלא מתאימים לכן באמת, חשוב, בעת בחירת שמלת ערב, להפעיל פה את האינטואיציות והלב, ולשאול את עצמכן (ולא, לא לשאול חברה או אחות), איך אתן מרגישות בתוך השמלה הזו. ברוב המקרים מדובר בהשקעה וחשוב שתהיו שלמות איתה עד הסוף, ותרגישו שהשמלה מרימה לכן ואתכן, מכל הלב. 


מקסי צמודה ובד סאטן: מהם הטרנדים הבולטים בתחום שמלות הערב השנה?


אוברסייז אאוט: שמלות מקסי שמחבקות את הגוף


לפי מה שמסתמן, שמלות אוברסייז הן כבר די אאוט, ואפשר לראות יותר ויותר שמלות מקסי צמודות לכל האורך ומחמיאות בטירוף. ברוב המקרים, את שמלות המקסי מהסוג הזה יתווסף גם שסע שגם חושף טפח, או במקרה הזה רגל שזופה, וגם מאפשר לנוע בנוחות יתר, בתוך שמלה ארוכה וצמודה לכל אורכה. החלק העליון של השמלות מהסוג הזה יכול להיות כתפיות, יכול להיות בגזרת גופיה, והכי שווה - בגזרת וואן שולדר סקסית ומחמיאה. באתר תמצאו דגמים כאלה של המותגים ,House Of Jaffa  Mother Ofall שעושים את זה הכי בסטייל שיש, עם בדים בצבע חלק וסופר אלגנטי, וגזרות מחמיאות ושיקיות. 


כשהלבשה תחתונה הופכת לעליונה: בדי סאטן ותחרות 


במסגרת הטרנד המתכתב עם עולם ההלבשה התחתונה, בדגש על בדי סאטן מבריקים ומלטפים, נראה הקיץ הרבה פריטים כמו חולצות מכופתרות, מכנסיים רחבים בשלל צבעים, שמלות מיני וגופיות שעוצבו בהשראת קומבניזון ועוד. הטרנד הזה לא פוסח גם על תחום שמלות הערב, והרי זה מתבקש שבאירוע נוצץ וגלאמי נלבש בדים בוהקים ומבריקים, לא? אצל המעצבת דנה סידי תמצאו שלל שמלות ערב מטריפות עשויות סאטן. חלקן עם שרוולים ארוכים ונפוחים, בגזרת מקסי, חלקן שמלות מיני בגזרת מעטפת, חלקן שמלות מקסי וואן שולדר, בגזרה משוחררת ועוד. מה שבטוח, באירוע הזה יהיה לכן הכי נעים ונוח שיכול להיות… מותגים נוספים שתמצאו אצלם שמלות סאטן חגיגיות הם House Of Jaffa וכן סבינה מוסייב, שידועה בחיבתה לכל מה שמבריק, נוצץ וזוהר, וכך בדיוק גם אנחנו אוהבות את זה - על אחת כמה וכמה כשמדובר באירוע חשוב. 


השמלה השחורה תמיד תהיה כאן


למי שדאגה, השמלות השחורות תמיד תמיד ימשיכו ללכת איתנו, ליומיום ולאירועים, ותמצאו גם שלל דגמים של אלו באתר. חלקן עם קריצה טרנדית וחלקן קלאסיקה ביי דה בוק.