שמלות מעצבים, ג׳ינסים ומגפיים- מה לארוז לחופשה סתווית באירופה?

חופשה בחו״ל בכלל ובאירופה בפרט, מאפשרת לנו להתלבש איך שבא לנו, בדגש על לוק מהודר ו״פנסי״, שבארץ אנחנו לא תמיד מרשות לעצמנו. מה להכניס למזוודה לחופשה אירופאית קרירה?


בזמן שכאן בישראל הקיץ לא ממש מבין את הרמז, ולא מתפנה בינתיים, באירופה הסתיו כבר קורה בכל תפארתו - כולל העלים הזהובים, הדלועים הכתומים, השמיים האפרוריים והרומנטיקה, וכמובן - הטמפרטורות הצונחות מטה. החופשות של חגי תשרי השנה יוצאות ארוכות ועל הרבה ימי עבודה ולימודים, ולכן לא מעט יבחרו לבלות אותן באירופה היפה. 


אחד הדברים היותר כיפיים בחופשה בחו״ל בכלל ובאירופה בפרט, היא ששם אפשר להתלבש איך שבא לנו, בדגש על לבוש מהודר ומפונפן, שבארץ אנחנו לא תמיד מרשות לעצמנו.  בערים אירופאיות כמו פריז ומילאנו, נהוג להתלבש ככה באופן יומיומי, וכשאנחנו מבלות שם בחופשה, אנחנו למעשה יכולות להתלבש ״ליציאה״ מבוקר עד ערב, כולל איפור, שיער ואקססוריז כמו תכשיטים, כובעים ותיקים, שכאן בישראל עלולים להיחשב כהגזמה. 


אז אילו פריטי הלבשה והנעלה כדאי להכניס למזוודה לחופשה קרירה באירופה?

לפני שאנחנו פותחות בהסברים ובטיפים, נזכיר שמדובר בתקופה של בלגן בשדות התעופה ברחבי העולם, ולא מעט מזוודות שהלכו לאיבוד, אז הטיפ הראשון והחשוב הוא לארוז חכם, כלומר לארוז אך ורק פריטים שאתן באמת תשתשמו בהם, ורצוי מאוד שתכניסו הכל לטרולי שיעלה איתכן אל המטוס. עם קצת יצירתיות ואיפוק - זה אפשרי.

קודם כל הלבשה תחתונה מחממת


אולי עדיין קצת קשה לדמיין את זה בחודשים הנוכחיים בארץ, אבל באירופה כבר באמת קר, ויש להיערך לכך. לא משנה מה אתן עומדות ללבוש בחופשה האירופאית שלכן, חשוב שיהיו לכן במזוודה גרביוני צמר מחממים, אותם תלבשו מתחת לכל מערכת ביגוד באשר היא. הגרביונים האלה לא תופסים הרבה מקום במזוודה, וביכולתם לעשות את כל ההבדל בין קיפאון לנוחות ונעימות. בנוסף, חשוב שיהיו איתכן כמה זוגות של גרביים עבות לכפות הרגליים, וגם כשתי חולצות ארוכות דקות, שתוכלו ללבוש מתחת לבגדים. חולצות גולף הן גם נאות, גם אירופאיות, וגם מוסיפות שיק כאשר הצווארון שלהן מבצבץ מתחת לסריג עבה או סווטשירט.

ליום: פריטי מפתח בייסיק


אז נכון שזו ההזדמנות שלכן להתלבש ואפילו ״לדפוק הופעה״, אך עם זאת, חשוב לזכור שחופשות בערים אירופאיות בדרך כלל כוללות המון הליכה ברגל, ולכן לא פחות חשוב שגם יהיה לכן נוח. כדאי לארוז כמה פריטי מפתח כמו שני ג׳ינסים שאתן אוהבות במיוחד, סווטשירט או סריג ניטרלי עבה, מכנסיים מחויטים רחבים שהפכו זה מכבר לפריט קז׳ואל ויוכלו להחביא בקלות את הגרביונים שאתן לובשות מתחת, וגם יתאימו מצוין עם סניקרס - בדיוק לחרישת העיר. 


לערב: זה הזמן לשמלות מעצבים 


אז דיברנו קודם על ההזדמנות ״לדפוק הופעה״ כשאתן מבלות באירופה, כי שם אף אחד לא ישפוט אתכן, גם אם תשבו בבית קפה, לבושות בשמלות מעצבים מהודרות. כן, אפילו שמלה שרכשתן לאירוע נוצץ, תוכל לראות אור יום, או אפילת לילה, כאשר תצאו איתה לבילוי לילי בעיר. זוהי בהחלט הזדמנות ללבוש פריטים ״פנסי״ שיושבים לכן בארון ואין ממש מתי ללבוש אותם שוב. 


מעיל קל אבל מחמם


כן, איך שלא תסובבו את זה - אתן כבר זקוקות למעיל באירופה. במיוחד בערב. אבל שוב חוזר סיפור האובר ווייט וכו׳, ומעילים גם עלולים להיות כבדי משקל וגם לתפוס לא מעט מקום במזוודה. אז מה הפתרון? ובכן, יש כמה דרכים לתקוף את הסיפור הזה. אחת הדרכים היא לקנות מעיל צמר יפה ביעד בו אתן מבקרות, כבר ביום הראשון, ובמקרה הצורך לחזור איתו בטיסה כשהוא עליכן. דרך שנייה היא להצטייד במעיל נפוח ומחמם אך קל משקל - בשנים האחרונות ה״פאפי קואט״ נכנס לאופנה וישנם דגמים רבים ויפים שלו. כך או כך, אם מדובר בערים כמו פריז או לונדון, אין ברירה אלא להתכסות. בערים יותר ים תיכוניות כמו ברצלונה ורומא, ייתכן כי מזג האוויר עדיין יהיה מתחשב מספיק כדי שתוכלו להסתפק בג׳קט או בלייזר.

נעליים: סניקרס טרנדיות ליום, מגפיים לערב


אז כאמור, טיולים בערים אירופאיות כוללים צעדות ארוכות, וזה גם מה שהכי כיף בחופשות האלה - לחוות את העיר דרך הרגליים. זה גם מאזן את כמות הפחמימות שאנחנו צורכות שם בדרך כלל בהנאה רבה.אם כך, במשך היום מומלץ להתהלך בנעליים נוחות לרבות סניקרס או נעלי ספורט, ואיזה כיף שיש המון דגמים שווים וטרנדיים של ניו באלאנס, וג׳ה ועוד, ולנו נותר רק לבחור את הצבע והדוגמא. לערב, לעומת זאת, מוטב להצטייד במגפיים יפות ומחממות, ונעדכן בהזדמנות זו שהטרנד השנה הולך לכיוון של מגפי בוקרים, שילכו יופי הן עם ג׳ינס והן עם השמלה של הערב.

כובעים: כובע מצחיה מוסיף שיק, כובע לבד יחמם אתכן בסטיילֿֿ


אם דיברנו על לחגוג הזדמנויות להתלבש ולהתאבזר בסטייל יוצא דופן, ולהעז יותר מאשר כשאנחנו בארץ, אז כובעים הם בהחלט הדיבור. לדוגמא, מגבעת עשויה לבד, היא פריט שברחובות הישראליים עלול להרגיש לנו קצת מוגזם, אבל באירופה כמו באירופה - אין דבר כזה. זו ההזדמנות שלכן לחבוש כובע שיקי מסוג זה, שגם יחמם אתכן כמו שצריך וגם יוסיף טאצ׳ של שיק לכל הלוק. לשוטטות היומיומית, ובמיוחד אם אתן בקטע של ״סטריט וור״, כובע מצחייה בסגנון בייסבול עשוי להשלים את הלוק וגם להגן על עור הפנים מפני קרינת שמש חזקה.

עוד אקססורי שיש להשקיע בו מחשבה בהקשר של אריזה, הוא כמובן התיק שתיקחו איתכן. מומלץ לקחת תיק גדול יחסית לחופשה מסוג זה, כלומר תיק בגזרת שק או תיק יד גדול אחר, שיכיל את השופינג שתעשו וגם בקבוק מים וארנק. עבור היציאות בערב, מומלץ לארוץ תיק קלאצ׳ מהודר יותר, שאינו תופס הרבה מקום במזוודה.