מוכנות לעונת החתונות: טיפים לבחירת שמלות ערב ושמלות לאירועי צהריים

עונת האירועים החלה בקול תרועה, אבל זו באמת רק ההתחלה. דחיינות זה לחלשות - כדאי להצטייד כבר עכשיו באאוטפיט מתאים לאירוע, ובמיוחד להתאים את השמלה למועד בו מתקיים האירוע - צהריים או ערב


גם אתן מרגישות את זה? עונת החתונות החלה בקול תרועה, אבל זו באמת רק ההתחלה, יש עוד זמן עד לשיאו של הקיץ, ועד אז, סביר להניח שעוד יגיעו שלל אירועים, שכבר יש לכן בבית (או בנייד) הזמנות אליהם, שממתינות בסבלנות. אבל לא יתפסו אותנו לא מוכנות עם  שמלות ערב או אאוטפיטים אחרים שיתאימו לאירועים המהודרים. אנחנו לא בקטע של דחיינות, ורוצות להיערך כבר עכשיו, גם אם יש עוד יותר מחודש עד האירוע. הזמן קצר, או לפחות עובר נורא מהר, והמלאכה מרובה. בישראל כמו בישראל, רבים מאירועי הקיץ והחתונות, מתקיימים דווקא בצהרי יום שישי. השמש והוייב של היום הזה בשבוע, הופכים את האירועים האלה לשמחים במיוחד ולא פעם גם לארוכים יותר, ויש להיערך בהתאם, בהקשר של לבוש ראוי. 


טיפים לבחירת שמלה לאירוע צהריים


כאמור, אירועי צהריים מתאפיינים באווירה וסגנון שונים מאלו המאפיינים את אירועי הערב, שהם בדרך כלל דרמטיים יותר. ישנם הבדלים נוספים, בעיקר מבחינת השמש והחום, שמצריכים היערכות שונה עם האאוטפיט, אבל גם את האווירה השונה יש לקחת בחשבון. אחד הדברים שסטייליסטיות אמיתיות ניחנות בהם, הוא היכולת להתאים את הבגד, מכל בחינה - צבע, גזרה, סגנון, באופן מדויק לסיטואציה בה הוא נלבש. הנה כמה הכוונות שיסייעו לכן לבחור נכון את הבגד שתלבשו באירוע צהריים:


צבעים


אם באירוע ערב, ובמיוחד בחתונה, ה״גו-טו״ שלנו יהיה שמלות בצבעים כהים ודרמטיים, לרבות שחור, הרי שבאירוע צהריים יתאימו צבעים בהירים וקלילים יותר, שיבואו טוב עם השמש. כמובן, אם מדובר בחתונה, חשוב לוודא שהצבע שאתן בוחרות לא יהיה קרוב מדי ללבן, מה שעלול ליצור בלבול קרינג׳י ביניכן לבין הכלה. אבל לא רק צבעים בהירים יתאימו כאן, אלא באופן כללי, צבעוניות עזה יותר היא אפשרית ואף רצויה, וכן דוגמאות המשלבות כמה צבעים גם יחד. קלילות ושמחה הן שם המשחק, ואין דרך טובה יותר להביא אותן לידי ביטוי מאשר באמצעות צבע. 


סוג בד

שמלות לאירועים המתקיימים בערב, לא פעם עשויות מבדים עבים ו״אוספים״, ולעתים קרובות אף מצוידות בבטנה, שהיא למעשה שכבה נוספת. אם הוזמנתן לאירוע צהריים, חשוב לקחת בחשבון שהולך להיות חם יותר, ולכן מוטב להעדיף בדים דקים יותר, חד-שכבתיים, ואווריריים. אין זה אומר שתצטרכו לוותר על הפאר בשל כך. ישנם בדים כמו סאטן, שמאוד טרנדי העונה, שיפון, ויסקוזה דקה ועוד, שיעשו את העבודה נפלא. 


גזרה


באירועי ערב, בדרך כלל נוטים לבחור שמלות ארוכות בגזרת מקסי, שיש בהן הרבה דרמה. באירועי צהריים, יתכן ויתאימו אורכים קצרים יותר, כגון שמלת מידי או מיני, שיש בהן יותר קלילות ופחות פאתוס. כמו כן, בשל החום הכבד, כדאי לבחור גזרות משוחררות וקלילות יותר, פחות צמודות לגוף, מאווררות יותר, ואם אפשר, נטולות שרוולים. סגנון הקאט-אאוט יכול לעבוד פה טוב, ולשמש כפתחי אוורור, וגם פשוט גזרות קולר או כתפיות דקות, שמשאירות חלקים גדולים מהגוף ללא כיסוי. 


חשוב להתאים גם את הנעליים והאקססוריז לאיוונט

טיפ קטן נוסף לסטיילינג באירועי צהריים: גם האקססוריז, הנעליים, התסרוקת והאיפור צריכים לשדר קלילות. אם מדובר בנעליים, לא פעם תוכלו להסתפק בעקבים נמוכים יותר. אקססוריז כמו עגילים, שרשראות ותיקים, צריכים להיות מעודנים יותר ופחות דרמטיים. לדוגמא, שרשרת זהב דקה ועדינה, תתאים יותר מאשר שרשרת סטייטמנט עם הרבה נוכחות. השיער והאיפור צריכים להיות במראה טבעי יותר (אפילו אם השקעתן בהם שעות), ואפשר לשקול שיער פזור או קוקו נמוך.

מוצפות בהזמנות? לכו על שמלות ערב במבצע

אין דרך יפה להגיד את זה, הזמנה לחתונה יכולה להיות תיק. ההוצאה על שמלת ערב, הצ׳ק לכלה ולחתן וכל הג׳אז הזה עולים לא מעט. במיוחד אם אתן בשלב הזה שכולם מתחתנים פתאום ואתן מוצפות בהזמנות לאירועי חתונה, שכולם מתקיימים באותה התקופה. אבל יש דרך אחת מצוינת לחסוך, לפחות על האאוטפיט. הסיפור הוא פשוט, חפשו אחר שמלות ערב במבצע ותתפלאו לגלות, שלפחות באתר רזילי, תמצאו שם עולם ומלואו. מאחר והפריטים שעוברים את הסלקציה הקפדנית של להיכנס לאתר הם בדרך כלל עונים להגדרה ״קלאסיקה״ ו-sustainable, הרי שגם אלו שנשארו אצלנו מעונות קודמות, הן עדיין רלוונטיות.
שמלות של מותגים שיודעים קלאסיקה איכותית מהי, כמו Re, Moi Collection, Ella Levy וכמובן מותג הבית רזילי סטודיו, מחכות לכן שם בהנחות מהסרטים. ששש… זה יהיה הסוד שלנו.

המלצה על שמלת מקסי אחת שתתאים לכל סוג אירוע

אם אתן עדיין קצת מבולבלות, או פשוט מוזמנות גם לאירוע צהריים וגם לאירוע ערב, ורוצות לסגור את הסיפור עם שמלה אחת, מצאנו דגם אחד שיתאים לכל סוגי האירועים. מדובר בשמלת מקסי מדגם ״קאט טניה״ של המותג ההיסטרי House Of Jaffa. העיצוב שלה הוא לכאורה פשוט ובסיסי, אבל יש בה כמה דיטיילס שעושים את כל ההבדל. אז מדובר בשמלה ארוכה, עם כתפיות דקיקות הניתנות להתאמה אישית, מחשוף וי עמוק, ושסעים עמוקים וסקסיים משני הצדדים. הדיטיילס המדוברים אלו הם תפרים בצורת מעוינים שמוסיפים המון שיק ועניין לסיפור. כמו כן, הבד המבריק מעט הופך אותה לפיס זוהר יותר, על אף פשטותו המסוימת. השמלה, המגיעה בשלושה צבעים מושלמים - חמרה, כחול בגוון ג׳ינס שתפור על הקיץ הזה וכמובן שחור, יכולה להיות מה שתרצו שהיא תהיה. עם נעלי עקב, איפור דרמטי, תכשיטים ושיער אסוף היא תהיה מדהימה לאירוע ערב, ועם נעליים שטוחות ושיער פזור היא תהיה נפלאה לצהריים. עשו בה כרצונכן.