קצרה וטוב לה: 5 שמלות ערב קצרות שיתאימו לעכשיו ולחודשים הקרובים

קצרה וטוב לה: 5 שמלות ערב קצרות שיתאימו לעכשיו ולחודשים הקרובים

התרגלנו להניח ששמלת ערב היא שמלת המקסי מלאת הפאתוס ההיא, שנשפכת באלגנטיות כמעט עד הרצפה, ומסתירה מתחתיה נעלי עקב גבוהות, שמספקות לנו עוד כמה סנטימטרים של גובה מרשים בסתר. אבל דווקא בחום הלוהט של ישראל, שמלת ערב קצרה יכולה להתאים באופן מדויק

שמלות ערב קצרות הן כמעט דבר והיפוכו, שכן, אנחנו רגילות לחשוב ששמלת ערב היא שמלת המקסי מלאת הפאתוס ההיא, שנשפכת באלגנטיות כמעט עד הרצפה, ומסתירה מתחתיה נעלי עקב גבוהות, שמספקות לנו עוד כמה סנטימטרים של גובה מרשים בסתר. אבל דווקא בחום הלוהט של ישראל, ועם הוייב הבועט והחצוף של הארץ, שמלת ערב קצרה יכולה להתאים באופן מדויק. יש משהו קצת פחות מתאמץ ולוקח את עצמו ברצינות, בגרסה הקצרה של השמלות ה״כבדות״ והרשמיות שנועדו לאירועים חשובים. 


כמו כן, עם הגרסה הקצרה יש יותר איך לעבוד, כלומר אפשר לעשות לה אדפטציות ולהפוך אותה לפריט לבוש שיתאים לא רק לאירועים. לדוגמא, שמלת ערב קצרה עם נעליים שטוחות ושיער פזור, יכולה לשמש אותנו גם ליציאה לבר או ללבישה בארוחת החג המשפחתית ועוד. 


אספנו עבורכן כמה המלצות לשמלות ערב קצרות שתמצאו כעת באתר, ועם הקיץ האינסופי של ישראל, תוכלו ללבוש אותן עוד הרבה חודשים קדימה, וגם בקיץ הבא כמובן.

תתאים גם בסתיו: שמלת מיני מעטפת בדגם ״ג׳יזל״ של  MOTHER OFALL


המותג הצעיר Mother of All מתאפיין בעיצובים נקיים וניטרליים, כאלה שאפשר ללכת איתם לערב, אבל בקלות יכולים לעבוד גם כלבוש קז׳ואל יותר. הכל עניין של אקססוריז, הנעלה ושיער כמובן. שמלת המיני בדגם ג׳יזל, היא בגזרת מעטפת, ומצד אחד יש לה שרוולים ארוכים, אך מהצד השני היא קצרה ומסתיימת מעל גובה הברך, כך שניתן ללכת איתה גם בעונות המעבר. קשירת הצד שיוצרת את המעטפת, מעניקה לגוף צללית מחמיאה במיוחד, ואנחנו לגמרי יכולות לדמיין אותה גם עוטפת אותנו בחופשת ריזורט ביוון או באחד מחופי הים התיכון. הגרסה השחורה שלה מציעה לוק אפילו אלגנטי יותר, שבשילוב עם נעלי עקב גבוה ותסרוקת אסופה, תהפוך להיות המסמר של כל אירוע נוצץ.

הכי קייצית ונעימה: שמלת מיני מדגם ״שרי״ של המעצבת דנה סידי

המעצבת דנה סידי ידועה בשמלות הערב האלגנטיות שלה, שמתאפיינות תמיד גם במראה שיקי וצעיר. שילוב לא פשוט כאשר מדבר בשמלות ערב רבות פאסון. שמלה מדגם ״שרי״ עשויה סאטן בוהק ומגיעה בשני צבעים קייציים במיוחד - צהוב בהיר או תכלת בהיר פסטלי חלומי. הגזרה נקייה וישרה, בתוספת דיטייל של קשירה בחזה ושרוולים קצרים רחבים. עוד טאצ׳ קטן שמוסיף הרבה לשמלה הוא כריות הכתפיים שיוצרות צליית נשית ואלגנטית. השמלה קלילה ונעימה, ותתאים במיוחד לאירועי קיץ בהם הטמפרטורות מאיימות. 


ילדה טובה עם טוויסט: שמלת מיני וינה בהדפס פסים RAZILI STUDIO
 

השמלה הזו, של מותג הבית RAZILI STUDIO היא שובבה לא קטנה. מלפנים היא נראית תמימה - דוגמאת הפסים הדקים באדום ולבן נדמית כוורוד בהיר, השרוולים התפוחים מזכירים שמלת נסיכות של דיסני, והקשירה סביב המותניים גם קורצת לכיוון הילדה הטובה. אבל אז, כשתסתובבו, נחשף הגב במלוא הדרו ומהווה את הטוויסט הנדרש. מאחר ומדובר בשמלה בצבע בהיר ואורך מיני, היא קלילה וקייצית, ויכולה ללכת איתכן לשלל אירועים - מאירוע ערב רציני ועד אירוע צהריים נונשלנטי.

מושלמת לתקופת החגים: שמלת וסט זהב בהדפס פרחים של TWO/TONE


כידוע, השנה הזו היא שעתם היפה של הווסטים, ואנחנו רואות אותם בכל מקום, במיוחד בגרסה המחוייטת הקלאסית שלהם. כאן יש איזה ״טייק אוף״ מעניין - שמלת מיני בגזרת ווסט, אבל דווקא נשי ורומנטי, מבד סאטן ובדוגמא עדינה של פרחים ועלים בהירים על רקע זהב. הדוגמא הזו ממש צועקת ״ערב חג״, ובשילוב עם נעלי עקב בחום, בז׳ או לבן, תהיה סופר חגיגית, נשית, רכה ונעימה.

שיא העדינות: שמלת מיני באבל של RAZILI X ORIA AZRAN


עוד שמלה שלוקחת אותנו לעונות הבאות, ובמיוחד לסתיו, היא שמלת מיני מדגם ״באבל״ שעוצבה במסגרת שיתוף הפעולה של המעצבת הנחשקת אוריה עזרן ורזילי. השמלה הזו, שמגיעה בלבן ובבז׳, היא בגזרת בלון, אבל מספיק קרובה לגוף כדי להיות מחמיאה. היא מסתיימת בקשר עניבה סופר אלגנטי בצוואר, והבד השקפקף שלה הוא שיא העדינות.

כיצד להסב שמלות ערב קצרות כדי שיתאימו לסתיו ולחורף?


כמעט כל השמלות שציינו כאן, יתאימו הן לאירועי קיץ ואף לאירועי צהריים קלילים, אך עם כמה אדפטציות קלות ותוספות, יתאימו גם לעונת הסתיו ואף לחורף. אם תרצו לקחת אותן לחודשי הסתיו הקרבים, תוכלו להמיר את סנדלי העקב בנעלי סירה עם עקב, בצבע שיתאים לשמלה. כמו כן, בלייזר שחור מחויט, בגזרה טובה ובאיכות גבוהה, שהוא מאסט בכל ארון ללא קשר, יוכל להיות בדיוק התוספת שתיקח את פריטי הלבוש הקייציים לכיוון סתווי. אם תרצו ללכת עוד צעד קדימה אל החורף, שבארץ הוא בכל מקרה לא מאוד קר בדרך כלל, תוכלו לצוות לשמלה הקצרה גרבונים שקופים בצבע ניוד או שחור (בהתאם לצבע השמלה והנעליים) ומגפוני עקב אלגנטיות, רצוי בגזרה מחודדת הן בחרטום והן בעקב. אם מדובר באירוע המתקיים בימים הקרים, תוכלו ללבוש מעל הבלייזר השחור, מעיל צמר מחויט בצבע שחור או בצבע ניטרלי אחר.

עוד אלמנטים שיש להתאים לעונות הקרירות הם האיפור והאקססוריז. האיפור צריך להיות כהה ודרמטי יותר כאשר מדובר באירוע חורפי, כמו צלליות מעושנות, איפור עיניים מודגש יותר ושפתונים כהים, למשל בצבע בורדו וחום. האססוריז גם הם יכולים להיות חורפיים יותר, למשל תיק קלאצ׳ עשוי פרווה יתאים יותר בעונה הקרה מאשר בקיץ וכדומה.