וסט מחויט ועוד פריטי לבוש לבוש גבריים שהפכו לשיא הטרנד במלתחה הנשית

חולצה מכופתרת, מכנסיים מחויטים, מעילי טרנץ׳ ועוד - כבר מזמן נחשבים לחלק בלתי נפרד מהמלתחה שלנו, עד שכבר הספקנו לשכוח שבעצם במקור, הם למעשה שייכים למלתחה הגברית. כשהם עשויים כמו שצריך ותפורים היטב, הם תמיד מגלמים שיק אורבני אלגנטי, קולי ומתוחכם


לא יודעות אם שמתן לב, אבל מרוב שפריטים כמו וסט מחויט, חולצה מכופתרת ובלייזר הפכו לחלק בלתי נפרד מהמלתחה שלנו, כבר הספקנו לשכוח שבעצם במקור, הם למעשה שייכים למלתחה הגברית, ואחרי שעברו אדפטציות קלות, הם כבר לגמרי שלנו הנשים. פריטים מהסוג הזה, כשהם עשויים כמו שצריך ותפורים היטב, תמיד מגלמים שיק אורבני אלגנטי, קולי ומתוחכם, ובמקרים רבים הם גם מחמיאים מאוד למבני גוף שונים.

פריטים גבריים שהפכו לקלאסיקה נשית

וסט מחויט - הכי נכון כרגע

הווסטים חזרו לאופנה רק בשנתיים האחרונות, וכרגע הם מהווים טרנד רותח, ואין ספק שזה משמח, כי הקיץ הזה הם החלופה האולטימטיבית עבור מי שמחפשת לבוש קצת יותר מסודר ואלגנטי, וקצת קצה בשמלות. הדרך הכי נכונה ללבוש וסטים בקיץ, היא ככה כמו שהם, רכוסים לגמרי וללא חולצה מתחת, עם חזייה בלבד או טופ קטן. אם מדובר ביציאה או אפילו באירוע, תוכלו להרכיב לוק יחד עם מכנסיים מחויטים רחבים וגבוהים או עם מכנסיים מחויטים בגזרת סיגר. חשוב שהמכנסיים יהיו באותו הצבע של הוסט, על מנת ליצור מראה של חליפה מוקפדת. לעומת זאת, אם מדובר בלוק יותר קז׳ואל, תוכלו לצוות את הוסט למכנסיים קצרים בגזרת ברמודה, בצבע בז׳ או לבן, יחד עם כפכפי עור שטוחים, שיער אסוף בקפידה ומשקפי שמש גדולים - קיבלתן את לוק הקיץ הכי נכון בסביבה. 


חולצה מכופתרת - פריט מאסט בכל ארון


מי שאין לה לפחות חולצה מכופתרת אחת בארון, שתלך לפינה ותחשוב על מה שהיא עשתה. המכופתרות הגבריות הן ללא ספק אחד מהפריטים שכל ארון נשי חייב, וגם לכל עונה אגב. בחורף - הן ישדרגו את הלוק (ואת תחושת החום) מתחת לכל חולצה, ולאחרונה גם מעל לחולצת גולף, באביב הן משמשות כג׳קט נאה ושיקי שמשדרג כל לוק בסיסי, ובקיץ אפשר ללבוש אותן כמו שהן, יחד עם שורטס וכמה אקססוריז ולקבל לוק שאף פעם לא יוצא מהאופנה. אז כמובן, גם המכופתרות שייכות במקור לארון הגברי, והחלו את דרכן כבסיס לחליפה גברים מחויטת, אבל עולם כמנהגו נוהג, והחרמנו אותן כבר מזמן מזמן. 


מכנסיים מחויטים - ארוכים או קצרים, עם פסי סיכה


אם בעבר מכנסיים מחויטים היו נחלתן של נשות עסקים ועורכות דין בלבד, הרי שכיום הם נלבשים גם עם טי שירט ולגמרי עברו צד, לעבר קטגוריית ה״סטריט וור״ שבבסיסה היא הכי רחוקה מהנוקשות של משרדים מוקפדים. המכנסיים האלו, שגם הם החלו את דרכם כחלק מהחליפות הגברית, זוכים לשלל ורסיות בגזרה הנשית, תרתי משמע. ניתן להשיג מכנסיים מחויטים בגזרת סלים, שהולכים ונהיים צמודים כלפי מטה, ולרוב מסתיימים קצת מעל השוק. גרסה נוספת שהשתלטה בשנה האחרונה על מלתחות הפאשניסטות היא מכנסיים מחויטים בגזרת ״ווייד לג״, כלומר מכנסיים גבוהים ורחבים, שיוצרים צללית גבוהה, ארוכה ומחמיאה בטירוף. ללוק ערב, ניתן לשלב מכנסיים מחויטים שחורים רחבים עם טופ קטן ונעלי עקב, ואילו ללוק קז׳ואל ניתן לצוות להם טי שירט לבנה, סניקרס וכובע מצחייה.

בלייזר אוברסייז - נראה כאילו באמת עקצנו אותו מבן הזוג

גם הבלייזרים, עד לפני כמה שנים, נראו על נשים בעיקר במגזרים העסקיים והייצוגיים, אבל כיום הם כבר חלק ממערכות לבוש הרבה יותר נונשלנטיות, ובמיוחד כשהם מגיעים בגזרת אוברסייז. בלייזר בגזרה רחבה נראה ממש כאילו עקצנו אותו מבני הזוג, אבל הלוק המתקבל הוא הכי סטייל שיש. בלייזר שחור יכול להתאים הן מעל ג׳ינס וטי שירט והן מעל שמלת ערב. עם זאת, מאחר ומדובר בחלק עליון גדול ורחב, מומלץ לשלב אותו עם חלק תחתון או צמוד או קצר יחסית (למשל שמלת מיני), על מנת לאזן את הלוק.

מעיל טרנץ׳- עוצב עבור חיילים במלחמה״ע הראשונה


פיסת המידע הזו אולי תפתיע אתכן, אבל במקור, מעילי הטרנץ' עוצבו כחלופה קלילה ופרקטית יותר למעילי הסרז' הכבדים שלבשו חיילים בריטים וצרפתים במלחמת העולם הראשונה. שני מותגי אופנה עילית בריטיים, מתחרים ביניהם וטוענים כי הם אחראים להמצאת הטרנץ' - ברברי ו-Aquascutum.

המעילים חסיני המים, שהפכו להצלחה בגזרה הצבאית, נשארו אופנתיים גם 

בעשורים שלאחר מלחמת העולם השנייה, וכמו שאומרים - השאר היסטוריה. בשנתיים האחרונות עלה הביקוש למעילים האלו, בקרב נשים כמובן, ובית האופנה ברברי ממשיך לייצר אותם בגאווה.

המעצבת הישראלית שעושה כבוד לגזרות הגבריות 


אם אתן משתייכות לז׳אנר של חובבות האופנה עם הקריצה הגברית, ומי לא בעצם, כדאי להכיר את המעצבת הישראלית אלה לוי , שעיצוביה מתאפיינים בקווים נקיים, מינימליסטיים ומודרניים, בגזרות נשיות קלאסיות, שתמיד נשארות רלוונטיות. פלטת הצבעים בדרך כלל מוגבלת מאוד, ומסתכמת בשחור, לבן, אפור וכחול.

לאחרונה, עיצבה לוי קולקציה שלמה של בגדי קיץ על זמניים, בשיתוף פעולה עם רזילי. בקולקציה תוכלו למצוא וסטים בתפירה מדויקת ומחמיאה, חולצות מכופתרות, הפעם  בגרסת הקיץ - עם שרוולים קצרים, בצבעים שחור, לבן וורוד בהיר, גופיות סאטן עם כתפיות או בגזרה א-סימטריות של כתף אחת, מכנסיים קצרים בגזרה גברית משוחררת אך מבד סאטן מבריק ונשי, בשחור, לבן או ירוק זית, שמלות שילכו איתכן בכיף לאירועי הקיץ, מבד סאטן ובגזרות ישרות ונקיות, בשחור קלאסי או כתום- קורל טרנדי, גופיות סאטן משוחררות עם כתפיות דקות וחצאיות קשירה, שבשילוב הנכון יתאימו לערב, ובשילוב עם טי שירט יעבדו גם ליום.

את כל פריטי הקולקציה הייחודית תוכלו למצוא באופן בלעדי באתר.